W styczniu pisałem, że G-Power zapowiada swoją, ulepszoną wersję BMW M3 GTS. Teraz, kilka miesięcy później, auto jest gotowe. Jego silnik ma moc ponad 600 KM!
GTS to bardziej ekstremalna odmiana BMW M3. O tym, jakie dokładnie jest M3 GTS, pisał Marcin Łobodziński w superteście, do którego link zamieszczam poniżej.
W skrócie przypomnijmy, że M3 GTS ma, podobnie jak M3, motor V8, ale nie o objętości skokowej 4 l, a o ok. 360 cm3 większej. Normalnie jednostka napędowa ma moc 450 KM przy 8300 obr./min, a moment obrotowy ma maksymalną wartość 440 Nm przy 3750 obr./min. Po modyfikacjach firmy z Aresing coupé BMW ma znacznie więcej koni mechanicznych. A to za sprawą sprężarki mechanicznej ASA.
Kompresory tej firmy używane są m.in. przez renomowaną Alpinę, na przykład w modelu B6 GT3. G-Power zastosowało sprężarkę T1-522. Urządzenie ma dwa powietrzne przewody dolotowe wykonane z kompozytu węglowego i oczywiście swój system chłodzenia. Między sprężarką a jednostką napędową zastosowano intercooler typu powietrze-powietrze.
Po wylotowej stronie silnika znalazł się sportowy układ wydechowy, którego zadaniem jest zmniejszenie strat w mocy. W dużym stopniu „wylot” wykonano ze stopów tytanu. Zastosowano też sportowe konwertery katalityczne o 100 celach każdy.
Moc silnika wzrosła prawie o połowę z 450 do aż 635 KM. Podobnie jest z maksymalnym momentem obrotowym, który wywindował się z 440 do 630 Nm.
Tuner zrezygnował z pozostałych zmian mechanicznych, uznając, że zarówno układ zawieszenia, jak i układ hamulcowy już w odmianie produkcyjnej są wystarczająco skuteczne. G-Power nie dokonało również żadnych zmian wizualnych (to firma robi zresztą bardzo rzadko).
Aby sprawdzić, jaki wpływ na osiągi miały modyfikacje, firma G-Power udała się na tor Hockenheim, na którym przeprowadzono pomiar czasu okrążenia. W przeciwieństwie do fabrycznego wozu wyposażonego w opony Pirelli P Zero Corsa, M3 GTS po tuningu miało opony Michelin.
Auto pokonało okrążenie toru w 1:11,8 min, czyli o 0,70 s szybciej od seryjnego BMW. G-Power informuje, że wóz przyspiesza do 100 km/h w 4,20 s. Według informacji BMW seryjny bolid potrzebuje 4,40 s na osiągnięcie 100 km/h, ale dziennikarzom SportAuto udało się zejść do 4,20 s, a więc można uznać, że w tej kwestii tuner nic nie poprawił.
Na razie G-Power nie informuje o kosztach tuningu.
Dane techniczne
Silnik i napęd:
- Typ: V8, 90o
- Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 4361 cm3
- Doładowanie: Kompresor ASA T1-522
- Moc maksymalna: 635 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 145,61 KM/l (seryjny – 103,19 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 630 Nm
- Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
- Typ napędu: Na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 380 mm
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 380 mm
- Koła przednie: 9,0 x 19”
- Koła tylne: 10,0 x 19”
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1546 kg
- Stosunek masy do mocy: 2,44 kg/KM (seryjny – 3,44 kg/KM)
- Długość: 4645 mm
- Szerokość: 1804 mm
- Wysokość: 1387 mm
- Rozstaw osi: 2760 mm
Osiągi:
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,20 s
- Przyspieszenie 0-200 km/h: 11,90 s
- Czas przejazdu okrążenia toru Hockenheim: 1:11,8 min
- Prędkość maksymalna: 323 km/h
Źródło: AUTOKULT
W sumie moje auto raczej do takich rzeczy się nie nadaje i nawet całkiem niedawno niestety w trasie mi się ono zepsuło. W każdym razie w takich momentach dzwonię po pomoc drogową https://www.pomocdrogowa.w.poznaniu.pl/ i jestem zdania, ze jest to bardzo dobra opcja.
OdpowiedzUsuńNa https://zlomujemy24h.pl/ można znaleźć informacje o cenniku za złomowanie różnych rodzajów materiałów. Strona oferuje transparentność cenową, co może być pomocne dla osób chcących porównać oferty różnych firm przed podjęciem decyzji. Firma podkreśla, że ceny są konkurencyjne i adekwatne do jakości świadczonych usług.
OdpowiedzUsuńNa https://holowanie.i-poznan.pl/ znajduje się także zakładka z opiniami klientów, którzy korzystali z usług firmy. Opinie te mogą być pomocne dla nowych klientów, którzy chcą dowiedzieć się więcej o rzetelności i efektywności firmy. Strona zachęca również do zostawiania własnych opinii po skorzystaniu z usługi, co może przyczynić się do dalszego rozwoju i poprawy oferty.
OdpowiedzUsuńPomoc drogowa to ważny element wsparcia dla kierowców, szczególnie na mniej uczęszczanych trasach. Często nieoczekiwane sytuacje, takie jak awarie mechaniczne czy przebite opony, mogą unieruchomić pojazd na długi czas. Niezawodność usług pomocy drogowej polega na ich dostępności i szybkości reakcji. Firmy te dysponują odpowiednim sprzętem, aby sprostać różnorodnym wyzwaniom, które mogą pojawić się na drodze. Dla zainteresowanych możliwością skorzystania z takich usług, bardziej szczegółowe informacje dostępne są pod adresem: https://pomocdrogowa.lowicz.pl/.
OdpowiedzUsuń