wtorek, 18 października 2011

720 KM w M3?! Kein Problem! – G-Power M3 Tornado RS (2011)


Niemieckie G-Power nie próżnuje i co jakiś czas pokazuje różne modele BMW o bardzo dużej mocy. Teraz ekipa inżynierów pokazała, że nie jest dla niej problemem wycisnąć z M3 ponad 700 KM!



Już parametry seryjnego silnika BMW M3 zapierają dech w piersiach. Bo jak można inaczej powiedzieć o 420 KM mocy przy 8300 obr./min i 400 Nm momentu obrotowego przy 3900 obr./min wyciśniętych bez doładowania z jednostki napędowej o nie tak znowu dużej objętości skokowej. Pod maską M3 znajduje się 4-litrowe V8 o kodzie S65B40, które bez problemu potrafi rozpędzić to BMW do regulowanych elektronicznie 250 km/h, a „setkę” zapewnić mu na liczniku już po 4,80 s.
Jeżeli jednak takie osiągi komuś nie imponują, powinien szukać sobie firmy tuningowej, która będzie w stanie wzmocnić silnik auta. I tutaj naprzeciw właścicielom tego sportowego wozu wychodzi przedsiębiorstwo z Aresing w Niemczech. G-Power, bo o nim mowa, nie raz już udowodniło, że o tuningu BMW wie bardzo dużo, co potwierdziło rekordami prędkości sedana i Touringa M5.
Podobnie jak u większych braci, tak i w M3 również zaszły duże zmiany. G-Power stawia jak zawsze na kompleksowe zmiany. W tym samochodzie dokonano nie tylko wymiany układu wydechowego i montażu sprężarki mechanicznej, ale też przerobiono sam silnik.


A zmian w jednostce napędowej jest sporo. Największą z nich jest powiększenie objętości skokowej do około 4,6 l. Udało się to osiągnąć za sprawą nowego kutego wału korbowego z czopami korbowymi o większym skoku. Zmieniono przy tym korbowody i tłoki na produkt przygotowany przez renomowaną firmę Mahle. Tłoki mają taki kształt denek, żeby stopień sprężania zmalał z 12,0 do 10,0. Inżynierowie zastosowali także skuteczniejsze wtryskiwacze paliwa i zimne świece zapłonowe.
Po dolotowej stronie jednostki napędowej zmieniono też przewody powietrzne. Cały wykonany z włókna węglowego airbox waży tylko 4 kg i według tunera jest o około 8 kg lżejszy od swojego aluminiowego odpowiednika.
Z kolei po stronie wylotowej pojawił się układ wydechowy z tytanowych rur. Żeby zminimalizować opory stawiane spalinom mechanicy zamontowali konwertery katalityczne o zaledwie 100 celach. Nowy „wydech” jest aż o 23 kg lżejszy od fabrycznego.
Najważniejszym dodatkiem w tym wozie jest mechaniczna sprężarka ASA T1-723. To urządzenie ładuje z niewielkim, bo wynoszącym 0,5 bara ciśnieniem, ale efekt jest imponujący. Motor po przeróbkach legitymuje się mocą 720 KM i maksymalnym momentem obrotowym 700 Nm.
Po modyfikacjach wyglądu M3 jest podobne do M3 GTS1). Wstawiono kompozytowy spojler pod przednim zderzakiem, przewody doprowadzające zimne powietrze do chłodnic wymieniono również na kompozytowe. Z tego samego materiału wykonana jest pokrywa silnika wyposażona w otwory wentylacyjne, którymi wydostaje się gorące powietrze omywające silnik.
Z tyłu dodano listwę na pokrywę bagażnika (również z włókna węglowego) i spojler wyglądający identycznie jak ten instalowany przez fabrykę BMW w modelu M3 GTS.


Tornado nie jeździ już na 18-calowych kołach. Tuner zastosował 20-calowe felgi z oponami 255/30 R 20 z przodu i 295/25 R 20 z tyłu. W głębi znajdują się wielkie ceramiczne hamulce. Z przodu zatrzymywane 6-tłoczkowymi zaciskami tarcze mają średnicę 396 mm, a z tyłu 4-tłoczkowe zaciski hamują 380-milimetrowe dyski.
G-Power twierdzi, że do 100 km/h ich BMW M3 jest w stanie przyspieszyć w 3,70 s. 200 km/h na prędkościomierzu powinno się pokazać po 9,50 s. Prędkość maksymalna nie jest dokładnie znana, ale firma uważa, że przekracza ona 330 km/h.
G-Power po raz kolejny pokazuje, że pracujący dla tej firmy zespół ludzi wie, jak podkręcić nawet najbardziej sportowe modele BMW. Dla techników z Aresing to „kein Problem”.
1) Albo na zdjęciach udostępnionych przez G-Power jest M3 GTS, a nie opisywane M3, albo w notce prasowej tuner nie wspomniał, że chodzi o tuning wersji M3 GTS. Myślę, że G-Power przerobiło M3 GTS, tylko w opisie jakoś nie napisali, że chodzi o właśnie tę wersję wozu.

Źródło: AUTOKULT

3 komentarze:

  1. Wybór firmy oferującej pomoc drogową często zależy od zakresu świadczonych usług. Na https://www.pomocdrogowa.w.poznaniu.pl/ można znaleźć szczegółowy opis usług, takich jak holowanie czy awaryjne otwieranie pojazdów, co pozwala na ocenę, czy firma spełnia oczekiwania klienta.

    OdpowiedzUsuń
  2. Usługi wulkanizacyjne stanowią istotny element w utrzymaniu pojazdów w dobrym stanie technicznym. Proces ten polega na naprawie i konserwacji opon, co jest niezbędne dla zapewnienia bezpieczeństwa na drodze. W ramach wulkanizacji oferowane są różnorodne usługi, takie jak wyważanie kół czy sprawdzanie stanu bieżnika. Dzięki regularnym wizytom w warsztacie można uniknąć wielu problemów związanych z oponami, takich jak nierównomierne zużycie czy hałas podczas jazdy. Osoby zainteresowane szczegółowymi informacjami na temat dostępnych usług mogą odwiedzić stronę: https://euro-wulkan.pl/.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kasacja pojazdów to temat, który zyskuje na popularności w kontekście zrównoważonego rozwoju. W przypadku aut, które nie spełniają już norm bezpieczeństwa, kasacja może być najlepszym rozwiązaniem. Proces ten wymaga jednak przestrzegania określonych procedur, co jest istotne z punktu widzenia ochrony środowiska. Firmy, które oferują takie usługi, powinny zapewnić właścicielom pojazdów pełną dokumentację potwierdzającą legalność procesu. Dodatkowe informacje na temat tego, jak przebiega kasacja pojazdów, dostępne są pod adresem: https://kasacja-sandomierz.pl/.

    OdpowiedzUsuń