wtorek, 18 października 2011

Będzie jak M5? – Ac Schnitzer ACS 5 5.5i Sport S


Ostatnimi tygodniami o firmie Ac Schnitzer było cicho, ale już wiadomo, co było tego przyczyną. Inżynierowie tunera pracowali nad dwoma samochodami, które mają być pokazane na salonie w Genewie. Jednym z nich jest ACS 5 5.5i Sport S, który osiągami może być zbliżony do BMW M5.


Informacje o tym samochodzie są nadzwyczaj skromne, bo wszystkiego mamy się dowiedzieć podczas trwania wystawy w Szwajcarii. Na razie ujawniono tylko kilka z nich.




Wiadomo, że bazą dla tego auta jest BMW 550i, które jest wyposażone w serce o ośmiu cylindrach ustawionych w układzie widlastym. Bezpośredni wtrysk paliwa i dwie turbosprężarki pomagają silnikowi w seryjnej konfiguracji w uzyskaniu 407 KM mocy w zakresie 5500-6400 obr./min i maksymalnego momentu obrotowego o wartości 600 Nm dostępnego przy 1750-4500 obr./min. Napęd na tylne koła jest przekazywany za pomocą 8-biegowego „automatu”. Takie właśnie auto zostało poddane zmianom.


Po tuningu BMW ma moc 540 KM i moment obrotowy 750 Nm, co ma przekładać się na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,50 s i oznaczać prędkość maksymalną 320 km/h. Przy tym Ac Schnitzer ACS 5 ma zużywać tyle samo paliwa, co fabryczne BMW 550i.


Jak widać na zdjęciach auto zmieniło się też nieco wizualnie. Tuner dodał spojlery i zmienił koła – być może pojawiło się nowe zawieszenie i układ hamulcowy. Reszty – jak wspomniałem – dowiemy się podczas prezentacji w halach genewskiej wystawy.




Na razie jeszcze nie wiadomo, co zmieniło się pod maską silnika w aucie Schnitzera, wiemy już natomiast jak ACS 5 Sport S wygląda, a wygląda całkiem nieźle (nowe zdjęcia w galerii). W BMW dodano spojler do przedniego zderzaka i otwory w pokrywie silnika. Zmieniły się odrobinę progi i pojawił się fartuch pod tylnym zderzakiem oraz listwa na pokrywie bagażnika.





Obok ACS 5 5.5i Sport S zostanie przedstawione BMW Z4 320d, które ma emitować (według obecnych norm) tylko 99 g CO2 (nowa nazwa na dwutlenek węgla, to tlenek węgla IV) na 1 km.

Dane techniczne

Silnik i napęd:
  • Typ: V8, 90o
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4395 cm3
  • Moc maksymalna: 540 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 122,87 KM/l (seryjny – 92,61 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 750 Nm
  • Skrzynia biegów: 8-biegowa, automatyczna Steptronic
  • Typ napędu: Na tylne koła
Masy i wymiary:
  • Masa własna: 1905 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,53 kg/KM (seryjny – 4,68 kg/KM)
  • Długość: 4899 mm
  • Szerokość: 1860 mm
  • Rozstaw osi: 2968 mm
Osiągi:
  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,50 s
  • Prędkość maksymalna: 320 km/h
Źródło: AUTOKULT

3 komentarze:

  1. Bardzo ładny samochód i może kiedyś w przyszłości również się na taki zdecyduję. Na ten moment nawet nie wyobrażam sobie życia bez auta. nawet jak się gdzieś zepsuje jadąc na trasie to wiem, że pomoc drogowa https://jarex24.pl/ nie zostawi mnie samej z tym problemem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedy chodzi o mnie to ja przede wszystkim na ten moment w głównej mierze skupiam się na oddaniu starych aut do kasacji. Bardzo dobrze moim zdaniem w takich momentach sprawdzi się firma https://kasacja-warszawa.pl/ i ja na pewno z ich usług w przyszłości skorzystam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mój samochód ostatnio zaczął dziwnie pracować, więc poszukałem godnego zaufania serwisu i trafiłem na https://autoserwis-bialystok.pl/. Ich specjaliści szybko zdiagnozowali problem i zaproponowali rozwiązanie. Ich podejście do klienta, profesjonalizm i transparentność cenowa to coś, co szczególnie mnie zaskoczyło. Teraz mój samochód działa jak nowy, a ja na pewno będę wracał do tego serwisu.

    OdpowiedzUsuń