Oprócz B6 Bi-Turbo Cabrio na salonie frankfurckim miał miejsce debiut innego modelu BMW Alpiny. Chodzi o D5 Bi-Turbo, czyli przerobione BMW 535d, a więc sedan z silnikiem diesla.
Pytanie brzmi, dlaczego tyle czasu trzeba było czekać na nowy samochód klasy wyższej średniej z silnikiem wysokoprężnym wypuszczony przez firmę Alpina? No cóż, tego nie wiadomo, bo jednostka z dwiema turbosprężarkami była dostępna już od zeszłego roku.
Pod maską seryjnego BMW 535d skrywany jest 3-litrowy motor o sześciu cylindrach ułożonych w rzędzie. Jednostka ma bezpośredni wtrysk paliwa typu common rail 4. generacji pracujący z ciśnieniem 2000 barów.
Od września tego roku BMW podniosło moc silnika do 313 KM, a maksymalny moment obrotowy do 630 Nm.
Podkręcona przez Alpinę jednostka napędowa przynajmniej pierwszy z parametrów ma lepszy.Moc maksymalna wynosi 350 KM i jest dostępna przy 4000-4200 obr./min. Momentu obrotowego tuner nie podaje.
Firma z Buchloe twierdzi, że w cyklu mieszanym jej auto zużywa 6,2 l paliwa na 100 km i jest to wynik podobny do zużycia paliwa w seryjnym BMW 530d. Rzeczywiście jest tylko podobny, bo 530d spala około 0,5 l na „setkę” oleju napędowego mniej.
Alpina podaje, że zamontowała krótsze sprężyny w zawieszeniu, a wysokość samochodu zmalała do 1469 mm. Nie wiem czy w tych informacjach jest jakiś błąd czy błąd jest na stronie internetowej BMW, które podaje 1464 mm (bez krótszych sprężyn).
W przeciwieństwie do fabrycznego auta limuzyna przygotowana przez Alpinę nie ma ogranicznika prędkości, więc samochód rozpędza się do 270 km/h. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zmalało w stosunku do fabrycznego BMW 535d i wynosi teraz 5,20 s.
BMW Alpinę D5 Bi-Turbo można oglądać na stoisku tunera podczas salonu samochodowego we Frankfurcie.
Dane techniczne
Silnik i napęd:
- Typ: R6, N57D30TOP
- Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 2993 cm3
- Doładowanie: Dwie turbosprężarki
- Moc maksymalna: 350 KM przy 4000-4200 obr./min
- Objętościowy wskaźnik mocy: 116,94 KM/l (seryjny – 104,58 KM/l)
- Skrzynia biegów: 8-biegowa, automatyczna ZF
- Typ napędu: Na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 348 mm
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 345 mm
- Koła przednie: 8,5 x 20”
- Koła tylne: 9,5 x 20”
- Opony przednie: 255/35 R 20
- Opony tylne: 285/30 R 20
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1840 kg (+ 40 kg)
- Stosunek masy do mocy: 5,26 kg/KM (seryjny – 5,75 kg/KM)
- Długość: 4905 mm
- Szerokość: 1860 mm
- Wysokość: 1469 mm
- Rozstaw osi: 2968 mm
Osiągi:
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 5,20 s
- Prędkość maksymalna: 270 km/h
Źródło: AUTOKULT
Akurat dla mnie bardzo ważną sprawą jest to aby przede wszystkim dojechać do miejsca gdzie to sobie zaplanowałem moim autem. Jak coś to zawsze mam kontakt do pomocy drogowej https://www.pomocdrogowa.w.poznaniu.pl/ i muszę przyznać, że na nich na pewno można liczyć.
OdpowiedzUsuń