Technologia jutra jest coraz bliżej.
Na początku była zwykła żarówka, potem reflektory halogenowe, następnie ksenonowe. Teraz mamy już światła z diodami elektroluminescencyjnymi, zwanymi LED-ami. Jaka technologia będzie następna? Na to pytanie daje odpowiedź BMW. Firma ogłosiła, że pracuje nad reflektorami laserowymi.
Głównym problemem inżynierów pracujących nad reflektorami jest ograniczenie zużycia energii. Jak powszechnie wiadomo, ma ono w dzisiejszych czasach niemałe znaczenie, gdyż przekłada się na zużycie paliwa, a te z kolei na emisję dwutlenku węgla do atmosfery. Najoszczędniejsze jest na razie oświetlenieLED, ale BMW twierdzi, że reflektory z technologią laserową pozwolą jeszcze lepiej wykorzystać energię.
Laser w reflektorze może mieć o ponad 70% lepszą skuteczność świetlną. W LED-ach wynosi ona około100 lumenów na 1 W, a - jak twierdzi BMW - w reflektorach laserowych może wynosić nawet 170 lumenów. Inną zaletą reflektorów laserowych jest to, że zajmują mniej miejsca niż reflektory z oświetleniem LED. Nie potrzebują także specjalnego filtru, przez który musi przejść światło z diod, zanim będzie miało białą barwę.
Bezpieczeństwo na drodze to podstawa, ale co zrobić, gdy coś pójdzie nie tak? Profesjonalna pomoc drogowa to klucz do szybkiego rozwiązania problemu. Na stronie https://www.pomocdrogowa.w.poznaniu.pl/ znajdziesz informacje na temat usług, które mogą Ci pomóc w sytuacji awarii.
OdpowiedzUsuńDecydując się na wybór usługi pomocy drogowej, ważne jest, aby sprawdzić, czy firma posiada odpowiednie wyposażenie do obsługi różnych typów pojazdów, w tym samochodów ciężarowych i motocykli. Równie istotne jest, czy personel jest odpowiednio przeszkolony do radzenia sobie z różnymi sytuacjami na drodze. Informacje o kwalifikacjach pracowników oraz o sprzęcie, którym dysponuje firma, można znaleźć na https://hol-max.pl/.
OdpowiedzUsuń