Dziś zaprezentujemy Wam auto, o którym marzy wielu młodych kierowców. Dlaczego? Bo BMW to doskonałe osiągi, sportowy elegancki styl, niemiecka technologia, a także napęd na tył. Te wszystkie cechy sprawiają, że te bawarskie auta spełniają wszystkie wymagania świeżo upieczonych kierowców.
BMW 3 E46 rozpoczęto produkować w Monachium już w 1998 roku, rok później z linii montażowej zaczęły zjeżdżać 3-ki w nadwoziu kombi i coupe, kabriolet pojawił się dopiero w 2000 roku. Klienci mieli do wyboru również nadwozie typu hatchback nazywane Compact. W 2001 roku Niemcy przeprowadzili facelifting i tak zmodernizowane E46 było wytwarzane do 2005 roku. Oferta wersji silnikowych była niezwykle bogata, bo to aż 21 wariantów z różnym napędem:
- 316 i (105KM)
- 316 i (116KM)
- 318 d (115KM)
- 318 i (118KM)
- 318 i (143KM)
- 320 d (136KM)
- 320 d (150KM)
- 320 i (150KM)
- 320 i (170KM)
- 323 i (170KM)
- 325 i (192KM)
- 325 i X (192KM)
- 328 i (193KM)
- 330 d (184KM)
- 330 d (204KM)
- 330 i (231KM)
- 330 i X (231KM)
- 330 Xd (184KM)
- 330 Xd (204KM)
- 3.2 i 24V (343KM-360KM) M3, M3 CSL
BMW z połączeniu z najmocniejszymi silnikami oferowane było także z opcjonalnym elektronicznie dołączanym napędem na 4 koła nazywanym xDrive. Najbardziej godnym polecenia spośród benzynowych motorów jest 2.8-litrowa R6-ka o mocy 193 koni mechanicznych, a także alternatywna 192-konna 2.5-litrówka. Jeżeli chodzi o silnik wysokoprężny to warto zdecydować się na 2-litrową 136 lub 150 konną jednostkę.
Dla lubiących bardziej dynamiczną jazdę doskonałym wyborem będzie wersja 330d, która niestety pali też nieco więcej. W tym przypadku średnio zużyjemy ponad 8 litrów ropy na 100 przejechanych kilometrów. Osoby dysponujące nieco grubszym portfelem za pewne zainteresują się topowym M3, niestety nie jest to wersja tania w utrzymaniu, ale za to dostarcza wiele radości z jazdy. Jednak mimo tak ciekawej oferty silnikowej, świetnych osiągów i precyzyjnego prowadzenia samochód nie jest wolny od wad.
W autach sprzed faceliftingu dość zawodny jest również układ prowadzenia tylnych kół, gdziedochodzi do urwania mocowań tylnej belki. Co więcej, w wielu egzemplarzach E46 pękają sprężyny tylnego zawieszenia. Jeśli kupujemy BMW serii 3 sprzed modernizacji musimy liczyć się również z zacinającym się mechanizmem podnoszenia szyb i szwankującym panelem klimatyzacji ze sterowaniem automatycznym.
Niektórzy użytkownicy narzekają także na szybko zużywające się klocki hamulcowe i często przepalające się żarówki w światłach. Przy przebiegu około 150 000 km dochodzi do awarii maglownicy. Decydując się na wersję cabrio powinniśmy sprawdzić stan materiałowego dachu oraz tylnej szyby, która z czasem matowieje.
Źródło: AUTOKULT
Ogólnie ja się na samochodach nie znam, ale bardzo często korzystam z większych pojazdów gdyż potrzebuję sprawdzonego i fachowego transportu. Muszę przyznać, że doskonale sprawdza się na pewno transport maszyn budowlanych przez https://transportmaszynpoznan.com/ i jestem zdania, że jak najbardziej warto jest im zlecać takie prace.
OdpowiedzUsuńZdajesz sobie sprawę, że stary samochód może przynieść ci korzyści finansowe? https://zlomujemy24h.pl/ oferuje konkurencyjne ceny za twoje stare pojazdy, co czyni proces demontażu jeszcze bardziej korzystnym.
OdpowiedzUsuńPrzy prowadzeniu własnego biznesu warto wiedzieć o różnych praktycznych rozwiązaniach. Jednym z nich może być na przykład zabudowa aut dostawczych: https://www.ddzabudowy.pl/ . Polecam się zainteresować.
OdpowiedzUsuń