wtorek, 22 listopada 2011

BMW X5 trzeciej generacji zadebiutuje za dwa lata - pierwsze informacje

Gdy w 1999 roku BMW wprowadziło do sprzedaży model X5, wielu fanów marki było tym bardzo zniesmaczonych. W końcu był to pierwszy model we współczesnej historii marki, który z uwagi na wysokie nadwozie w stylu SUV nie wpisywał się w tradycję konstruowania samochodów o wyraźnym charakterze sportowym. Okazało się jednak, że takiego luksusowego modelu, o dynamicznym charakterze, nie udającego większych zdolności terenowych, oczekiwał rynek i BMW X5 odniosło wielki sukces komercyjny.

Pod koniec 2006 roku pojawił się model drugiej generacji, który jeszcze wzmocnił bardzo silną pozycję BMW w tym segmencie, a dzięki regularnie wprowadzanym modernizacjom, X5 wciąż znajduje się w ścisłej jego czołówce. Obecnie jednak sytuacja X5 w gamie BMW jest zupełnie inna, niż w momencie gdy debiutował model pierwszej generacji. Model ten musi walczyć o klienta nie tylko z takimi modelami jak Porsche Cayenne, ale ma też silną wewnętrzną konkurencję ze strony bliźniaczego technicznie X6, a także niewiele mniejszego X3 drugiej generacji. Co więcej, w najbliższych latach BMW planuje wprowadzenie kolejnych modeli w segmencie SUV: dynamicznego X4 na bazie X3 oraz wielkiego X7, który będzie konkurował z Mercedesem GL.

BMW X5 trzeciej generacji pojawi się na rynku już za dwa lata, pod koniec 2013 roku i będzie stanowił bardzo staranną ewolucję udanej receptury obecnego modelu. Jego twórcy bardzo dużą wagę przyłożą do stylistyki - przód otrzyma rozwiązanie przypominające nieco najnowsze BMW serii 3 (F30) z szerokimi "nerkami" łączącymi się z wąskimi, dynamicznie nakreślonymi przednimi reflektorami. Z tyłu z kolei pojawią się światła w stylu nowego X3. Znak firmowy X5 w swojej klasie - szerokie nadkola skrywające bardzo szeroko rozstawione koła zostanie zachowany, a linie nadwozia zyskają jeszcze więcej dynamizmu. Wnętrze nadal będzie oferować miejsca dla maksymalnie 7 pasażerów.

O ile stylistyka będzie mimo wszystko ewolucją designu obecnego modelu, to pod względem technicznym można się spodziewać prawdziwych fajerwerków. Inżynierowie BMW bardzo intensywnie pracują nad redukcją zużycia paliwa, które według założeń ma być na poziomie samochodów wyraźnie mniejszych, choć X5 nadal będzie się odznaczać doskonałymi osiągami. Jednym ze sposobów na połączenie tych pozornie sprzecznych wymagań będzie zastosowanie na znacznie szerszą skalę technologii hybrydowej, która zawita do dwóch wersji benzynowych oraz jednej wysokoprężnej.

Nawet potężny model X5 M, który w obecnej generacji dysponuje mocą 555 KM będzie hybrydą - ma to pozwolić na uzyskanie jeszcze lepszych osiągów, a zarazem na obniżenie spalania. Jedak prawdziwą gwiazdą gamy X5 prawdopodobnie okaże się bardzo mocna wersja wyposażona w bardzo oczekiwany trzylitrowy silnik diesla z dwoma turbosprężarkami i jedną sprężarką o napędzie elektrycznym. Dla bardziej racjonalnie nastawionych klientów BMW wzorem Mercedesa (najnowszy ML) przygotuje wersję z czterocylindrowym silnikiem diesla.

BMW X5 kosztuje obecnie w Polsce od 263 900 złotych za wersję xDrive30d z silnikiem diesla o mocy 245 KM. Konkurencyjny Mercedes-Benz ML za niemal te same pieniądze (263 500 zł) występuje w 204-konnej wersji ML 250 BlueTEC 4MATIC. 258-konny model ML 350 BlueTEC 4MATIC kosztuje 273 000 złotych.

Pierwsza generacja:

Druga generacja:

Trzecia generacja (Pierwszy rendering):


Źródło: MOTOTOK

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz